logo-bg

از بین بردن کک و مک با لیزر IPL

Category: از بین بردن کک و مک
Hits: 27715

Freckle-1

 

چیست ؟
Ipl لیزر نیست ولی دربین عوام اصطلاحا لیزر خوانده می شود .ipl یک روش non- ablativeاست که در طی آن نور کنترل شده با طول موج مشخصی به سطح پوست تابانده می شود تا کک و مک ودیگر آسیب های پوستی ناشی از آفتاب را از بین ببرد .

فواید IPL چیست ؟

 
Ipl ملایم ،بی خطر است وطی دوتاسه جلسه ضایعات متعدد پوستی را می تواند درمان کند واساسا نیاز به مراقبت خاص ویا دوره نقاهت ندارد.این روش بسیار سریع ،بدون درد وبدون عوارض است که در هر سنی می توان انجام داد .علاوه بر اینiplمی تواند سطح پوست را روشن تر کند ،کلاژن والاستین سازی پوست را تحریک کرده پوست راجوانتر کند . حتی کاربرد ipl در از بین بردن لکه های ناشی از آفتاب وبالا رفتن سن که در پشت دستها بوجود می آورد بسیار حائز اهمیت است چون بر خلاف روشهای دیگر که عوارض قرمزی ویا تیرگی بدنبال درمان خواهند داشت این روش بعد از گذشت چند روز هیچ آثاری سوی از درمان روی پوست نخواهد گذاشت .

مراقبت های قبل وبعد از ipl چیست ؟
معمولا مراقبت خاصی بجز پرهیز آفتاب واستفاده از کرمهای ضد آفتاب که اصولا برای پیشگیری ودرمانی کک ومک لازمست نیاز ندارند .در بعضی موارد که بیمارکک ومک تیره داشته باشد ممکن است دله های کوچک که به اندازه خود کک ومک هستند روی این لکه ها بسته شود .که طی 6-4 روز خودبخود می افتد وکک و مک ها را محو وتا کمرنگ تر می کند .فرد طی این مدت با مصرف یک کرم ضد آفتاب حاوی رنگدانه می تواند پوشش خوبی داشته باشد وبدون هیچ نگران به سرکار خود برگردد .

چرا ممکن است نیاز به چند جلسهiplباشد ؟
معمولا طی یک جلسه ipl بیش از 50-60%کک و مک ها کمرنگ شده ویا بعضی ها محو می شوند . اگر فردی می خواهد که نتیجه بهتری بدست آورد بعد از 3تا4 هفته می تواند دوبار ipl را تکرار کند .

کاربردهای دیگر IPLچیست ؟
Ipl علاوه بر از بین بردن کک ومک ولنتیگو های صورت می تواند لکه های پشت دست ها را که در اثربالارفتن سن ونور آفتاب ایجاد می شوند پاک کند.همچنین با اندکی تغییر در طول موج ipl می توان از آن در بهبود ضایعات زیر نیز استفاده کرد :

منافذ باز
چربی پوست
آکنه های قرمز وملتهب
تالنژکتازی (کوپروزیس)
اسکارهای ناشی از جوش
لکه های قرمز جای جوش
قرمزی پوست
روزاسه
درماتیت سبوره
البته باید متذکر شد که اگر از دستگاههای غیر استاندارد ویا توسط فرد غیر مجرب اینکار صورت بگیرد احتمال طاول زدن ، سوخته شدن پوست وتغییرات رنگدانه ای در پوست وجود دارد بنابراین بهتر است در انتخاب مرکز لیزر مجهز وپزشک مجرب دقت کافی داشته باشیم .