logo-bg

ترک کف پا و راه حلی برای درمان آن

User Rating:  / 1
Category: دانستنی های زیبایی
Hits: 23535

drfatah 005

 

براساس تحقیقات به عمل آمده ، بیشترین محلی كه افراد دچار ترك پوست می شوند، در ناحیه كف پا است.

علل ایجاد ترک پا

۱- بیماریهای سیستمیک در بدن مانند: دیابت، پسوریازیس ،چاقی (وزن بالای افراد)و...
۲- خشکی هوا و فصول سرد
۳- یائسگی در خانمها
۴- استفاده از صندل
۵- هر عاملی که سبب کاهش جریان خون در پاها گردد

به دلیل وجود فشار بر مناطق خاص سطح كف پا و کاهش خونرسانی ، پوست آسیب دیده و واكنش پوست به این فشار مداوم، ضخیم تر شدن پوست و به دنبال آن ترك پوست كف پا است.

Register to read more...
 

چگونه ناخن های زیبایی داشته باشیم

User Rating:  / 2
Category: دانستنی های زیبایی
Hits: 23245

چگونه ناخن های زیبایی داشته باشیم

داشتن دست هایی زیبا ( یک موجودی مهم و غیر قابل اغماض برای خانم ها) مشروط بر داشتن ناخن هایی زیباست. توصیه های ما، چند نکتۀ مراقبتی منظم در خانه، برای محافظت و تزیین ناخن های شماست.

 
 یادآوری ساختار ناخن
ناخن هم مانند مو، از لایه های کراتین تشکیل شده است، این ماده باعث سختی و استحکام ناخن می شود.

رشد ناخن توسط قالبی که در ریشۀ اش قرار دارد، تضمین شده است. ناخن های دست سریع تر از ناخن های پا رشد می کنند: چیزی حدود 3 تا 4 میلیمتر در ماه.

نکتۀ جالب این که: رشد ناخن های دست "فعال" سریع تر است، یعنی اگر فرد راست دست باشد، ناخن های دست راست رشد بیشتری از ناخن های دست چپ دارند.

 قواعد اصلی
بهتر است به جای سوهان آهنی، یا بدتر از آن، قیچی که به ناخن ها آسیب می زند، از سوهان مقوایی استفاده کنید.

یک بار در هفته، از سنگ پا (سنگ پایی مخصوص برای دست داشته باشید) استفاده کنید، این کار باعث از بین رفتن خطوط ناخن می شود و ناخن هایی که به طور طبیعی درخشان شده اند، را برای تان تضمین می کند. همچنین، با مالیدن روغن های مغذی بر روی ناخن ها، مرطوب شان کنید.

Register to read more...
 

ویتامین هایی که برای پوستمان مفید است

User Rating:  / 0
Category: دانستنی های زیبایی
Hits: 23195

 

ممکن است که پوستتان به اندازه‌ نیاز مواد ویتامین دار نداشته باشد. ریچارد پارکر شیمیدان، موارد مختصر ولی مفید در مورد ویتامین‌های لازم برای پوست شما و طریقه افزایش آنها را توصیه میکند:
ویتامین A
رتینول، پالمیتات رتینیل، و آلدهید رتینال، شکل‌های مختلف ویتامین A هستند که کلاژن را افزایش می‌دهند، منافذ پوست را می‌بندند، و لکه و خطوط ریز را به حداقل می‌رسانند. ریچارد پارکر می‌گوید: معروف‌ترین آنها رتینول است، اما موجب تحریک پوست می‌شود، در حالیکه آلدهید رتینال، فعال‌تر است و روی اکثر پوست‌ها بخوبی جواب می‌دهد.

Register to read more...
 

هر آکنه ای، چه می گوید؟

User Rating:  / 1
Category: دانستنی های زیبایی
Hits: 23512

akne

 

آکنه  مشکل بسیاری از نوجوانان و بزرگسالان است.  تغییرات هورمونی و عوامل خارجی  دلیل بوجود امدن آکنه است، این وضعیت ناخوشایند می تواند بازتابی از سلامت درونی باشد. محل جوش صورت می تواند به شناسایی علت واقعی  آکنه کمک کرده و متناسب با آن درمان آکنه انجام میگیرد

پیشانی
آکنه بر روی پیشانی به علت  هضم ضعیف و کمبود آب در رژیم غذایی ایجاد می شود. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان از جمله چای سبز  و آب کافی بنوشید. همچنین، به یاد داشته باشید مصرف نوشابه و لبنیات را محدود کنید

بین چشم ها، بالای بینی
آکنه بین چشمها و بالای بینی 
به کبد مربوط است  به علت عادات غذا خوردن اشتباه است مانند غذا خوردن به طور مداوم و یا دیر غذا خوردن در شب و یا مصرف مواد غنی مانند کره، پنیر یا خامه ایجاد می شود. حفظ سلامت کبد  یک زندگی سالم و فعال برای جلوگیری از آکنه در این منطقه است.

Register to read more...
 

چه شامپویی استفاده کنیم؟

User Rating:  / 0
Category: دانستنی های زیبایی
Hits: 18749

shampoosوقتی که در حمام موهایتان را می‌شویید و متوجه ریزش زیاد موها می‌شوید، شاید اولین چیزی که به ذهن‌تان خطور می‌کند، عوض کردن شامپو‌هایتان باشد و وقتی از حمام خارج می‌شوید و موهایتان را خشک کرده و شانه می‌زنید و باز هم شاهد ریزش شدید آنها هستید، مصمم می‌شوید که شامپویتان را عوض کنید. تقریباً بیشتر مردم مثل شما فکر می‌کنند و در چنین مواقعی به فکر تغییر شامپوی مورد استفاده‌شان می‌افتند و فقط برخی می‌دانند که شامپو تأثیر بسیار اندکی در ریزش موهای سر دارد. انواع مختلفی از شامپوها در سطح جهان تولید و به مردم عرضه می‌شوند. اگر به دنبال یافتن شامپویی مناسب برای موهای‌تان هستید، راه‌های ساده‌ای برای اینکار وجود دارد.

یک شامپو چه می‌‌کند؟

غده‌های پوست بدن انسان نوعی ماده چرب به نام سبیوم را در خود ذخیره می‌کنند. این مواد چرب از پوست آزاد شده و روی ساقه موها را می‌پوشانند و ماهیت چسبناک آنها باعث جذب هرگونه آلودگی و میکروب موجود در هوای اطراف سر می‌شوند. شامپوها این میکروب‌ها و آلودگی‌ها را از موها پاک می‌کنند و برای رسیدن به نتیجه بهتر، با استفاده از تکنولوژی و دانش جدید، به شامپوها مواد درخشان‌ کننده می‌افزایند. گاهی اوقات مواد افزودنی به شامپوها، سلامت موها را به خطر می‌اندازند. و شما باید هنگام انتخاب شامپو، سالم‌ ترین آنها را انتخاب کنید.

روش‌های استفاده از شامپو

Register to read more...
 

Page 6 of 8