logo-bg

SPFی که روی کرمهای ضدآفتاب نوشته یعنی چی؟

User Rating:  / 1
Category: دانستنی های زیبایی
Hits: 23842

what-is-spf-sunsreen-sun-protection-factor

 

کرم‌های ضدآفتاب بر اساس میزان توانایی آنها در جذب و دفع اشعة UV درجه بندی می‌شوند. این معیار Sun Protection Factor یا SPF نام دارد. درجات SPF، مانند SPF۱۵ یا SPF۲۰ نشانگر آن است که مصرف کنندة آن قبل از اینکه دچار آفتاب سوختگی شود تا چه حد می‌تواند زیر نور آفتاب بماند.
برای مثال، شما می‌توانید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب ده دقیقه زیر نور خورشید باقی بمانید و احساس سوختگی نکنید. هنگامی که از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید، می‌توانید زمان ۱۰ دقیقه را ضرب در میزان SPF کرم کنید و به مقدار زمان به دست آمده زیر آفتاب بمانید. اگر SPF کرم شما ۱۵ باشد، شما ۱۵۰ دقیقه یا ۲ ساعت و نیم می‌توانید در آفتاب بمانید. اگر پس از مدتی دوباره از کرم استفاده کنید، میزان محافظت آن بیشتر می‌شود اما در مقدار زمان ایمن آن تاثیری ندارد. بنابراین هنگام خرید ضدآفتاب،

Register to read more...
 

راه حلی برای تعریق بیش از حد زیربغل در تابستان

User Rating:  / 1
Category: دانستنی های زیبایی
Hits: 23643

mihanfal.com 9

 

بعضی افراد خصوصا دحتران یا پسران نوجوان وجوان دچار تعریق شدید و بیش از حد در منلطق حاص مثل زیر بغل یا کف دست وپا هستند و این حالت بسیار ایشان را زجر میدهد بطوریکه حتی در فصول سرد هم از زیر بغل یا دست های این افراد عرق می چکد و قادر نیستند خودکار را بمدت چند دقیقه مدام دست بگیرند و بنویسند یا اینکه مرتب لباس های زیر این افراد به علت تعریق شدید در ناحیه زیر بغل خیس میشود وبعضا به علت اضافه شدن عفونت های میکروبی ترشحات عرق این اقراد زرد و عفونی میشود این حالت در تمام فصول

Register to read more...
 

درباره ریزش سکه ای مو چه می دانید؟

User Rating:  / 2
Category: دانستنی های زیبایی
Hits: 24229

ریزش سکه ای مو - دکتر سهیل فاتح - متخصص پوست، مو و زیبایی

 

ريزش مو، يكي از دغدغه هاي هميشگي افراد جامعه است، پير و جوان هم نمي شناسد. به طوري كه مي توان گفت هر گروهي به نوعي به آن دچار است. يكي از انواع شايع ريزش مو، ريزش موي سكه اي است، ريزش ناگهاني مو در يك نقطه مشخص، كه معمولا به دليل خالي شدن ناگهاني يك بهش از مو با نگراني هاي بسيار همراه است.
به طور كلي غم، اندوه، احساس گناه و استرس از مهم ترين عوامل ايجاد ريزش موي سكه اي هستند. افرادي كه به هر علتي اعتماد به نفس شان را از دست مي دهند يا يك باره تخريب شخصيت مي شوند، مي توانند كانديداي مناسبي براي ابتلا به اين بيماري باشند.

Register to read more...
 

اگر مویتان را رنگ می کنید، بخوانید.

User Rating:  / 2
Category: دانستنی های زیبایی
Hits: 23963

اگر موهایتان را رنگ می کنید بخوانید.

رنگ كردن مو كاري بسيار رايج و متداول است كه به دلايل مختلفي از جمله زيبايي و پوشاندن موهاي سفيد مورد استقبال تعداد زيادي از خانمها و حتي آقايان مي باشد. اين كارمعمولا توسط آرايشگراني كه كارهاي پوست و زيبايي انجام مي دهند انجام مي شود. بطور متوسط از هر 4 خانم، 3 نفر بصورت منظم از رنگ مو استفاده مي كنند.  لذا لازم است براي مراقبت از مو و جلوگيري از آسيب رساندن به آن، نكاتي را در اين باره بدانيم.

Register to read more...
 

آبیاری ، راز طراوت پوست

User Rating:  / 3
Category: دانستنی های زیبایی
Hits: 19283

oonternet-5138856329653

 

یکی از راه‌های مراقبت از پوست، مرطوب نگه داشتن آن است. امروزه محصولات مختلفی برای این منظور تولید می‌شود که با استفاده از آنها پوستی نرم خواهید داشت.استفاده از مرطوب‌کننده‌ها به خصوص برای کسانی که پوست خشکی دارند، بسیار مهم و ضروری است.
بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها علاوه بر خاصیت نرم‌کنندگی، از پوست محافظت هم می‌کنند و با دارا بودن مواد مغذی محافظت‌کننده پوست، دارای تاثیرات درمانی نیز هستند.
برای این‌‌ که بدانید لوسیون‌ها چگونه عمل می‌کنند، ابتدا باید بدانید که پوست بدن انسان شامل چند لایه است و یک لوسیون با خارجی‌ترین لایه پوست یا اپیدرم در تماس است. این لایه از پوست بسیار نازک است و می‌توان آن را به یک برگه کاغذ تشبیه کرد و بدن انسان را از ورود عوامل بیرونی و بسیاری از آلودگی‌ها محافظت می‌کند.

Register to read more...
 

Page 7 of 8